NTB_gWh8xKWEjP0 (1)

KBK får skryt etter god seriestart

Både spill og stadion får gode skussmål av fotballekspertene i KBKs comebacksesong i Eliteserien.

KBK ligger på 8.-plass etter de seks første kampene i Eliteserien. Det er godt over forventning sammenlignet med nedrykksplassen de fleste mediene tippet KBK på før sesongstart, og prestasjonene blir lagt merke til i Fotball-Norge.

I forkant av søndagens kamp mellom KBK og HamKam snakket programlederne Aleksander Schau og Thomas Aure i 4-4-2 NRK Radiosporten om årets KBK-lag, sammen med NRK-kommentator Arne Flatin.

– Jeg prøver å bli klok på Kristiansund, som jeg gjør med de fleste lagene i Eliteserien ennå. Det eneste jeg vet, er at jeg liker veldig godt det jeg ser! Jeg har alltid forventning om at det skal skje noe gøy, sa Aleksander Schau.

Hør hele innslaget om KBK hos NRK her:

– Jeg er veldig imponert

Det samme inntrykket hadde TV 2-ekspert Yaw Amankwah etter at KBK spilte 2-2 borte mot Strømsgodset i forrige serierunde.

Da var KBK med på å lage en fartsfylt og morsom fotballkamp der lagene produserte til sammen 40 avslutninger, og Amankwah satt i Fotballkveld-studio hos TV 2 og sa at han aller helst ville vært på Marienlyst stadion.

– Kampen var et fyrverkeri, med sjanser, mål og drømmescoringer. Jeg er veldig imponert over det Amund Skiri har fått ut av et ganske ungt mannskap. KBK er skarpe i kontringsfasen, og de fleste lag kommer til å være «shaky» når de ser de kommer stormende, sa Amankwah.

Skiri sa i etterkant av Godset-kampen at det var den travleste kampen han selv hadde vært med på så langt i KBK-karrieren.

Se opptaket av Fotballkveld her (krever TV 2 Play-abonnement). KBK-delen kommer ca 29 minutter ut i sendingen.

– Elsker stadion i Kristiansund

I NRKs 4-4-2-sending kom fotballekspertene også innom Nordmøre stadion.

– Jeg satt her forleden med noen kollegaer som har reist land og strand rundt på fotballkamper, og vi snakket om hvilke stadioner vi trives aller best på, når det gjelder stadiondesign. Vi falt alle ned på at vi elsker stadion i Kristiansund. Jeg synes den er skikkelig, skikkelig fin, og veldig koselig, sa Aleksander Schau.

I NRK-innslaget ble også Arve Thorsen og Terje Wiik intervjuet av kommentator Arne Flatin.

NTB_MxhJKJTB3UM (1).jpg
Det har vært mye å juble for så langt for KBK. Vi har to seire, tre uavgjort og bare ett tap så langt i comebacksesongen i Eliteserien. Foto: NTB