KBK inviterer til «Thorsen Games»

Kjetil Thorsen og KBK har tradisjon for å invitere til kreative aktiviteter, og i år blir dette «Thorsen Games» som arrangeres på Atlanten stadion onsdag 18. september.

I 2015 ble Aksjon Thorsen til. I jakten på nye inntekter til klubben valgte vår daglige leder å gå fra Dombås til Kristiansund, en tur på 250 kilometer.

Thorsen i godt driv og med godt selskap fra Storlidalen til Todalen i 2018.

Turen tok 7 dager og Thorsen kom i mål på den gang Kristiansund Stadion i forbindelse med vår siste hjemmekamp mot Ranheim. Med seg på turen hadde han en sponsor for hver dag som betalte et beløp til klubben. Videre anmodet man bedrifter og privatpersoner om å donere et beløp pr kilometer Thorsen gikk.

Ved målgang hadde aksjonen brakt inn kr 500.000,- til klubben, skapt mye goodwill og ikke minst var det et symbol på at hardt arbeid alltid lønner seg. I og med at aksjonen ble en suksess valgte klubben å budsjettere med slike årlige tiltak.

I 2016 gikk turen fra Levanger i forbindelse med en bortekamp og hjem til Kristiansund (270 km). Fra og med 2017 har man prøvd å fornye konseptet hvor man involverer alle våre samarbeidspartnere til en dags tur med aktivitet og sosial vri.

Aksjon Thorsen på vei til Håholmen etter tur på Meekknoken i 2019.

I årenes løp, bare avbrutt av årene med corona, har Aksjon Thorsen gått fra Innerdalen til Todalen, fra Storlidalen til Todalen, på Meekknoken med påfølgende samling på Håholmen og i fjor hvor man gikk fra historisk grunn fra Skotten stadion (Bryn) til Nordmøre stadion.

Totalt har aksjonene gitt klubben inntekter for kr 1.500.000,-.

Se bildeserie fra morsomme og legendariske øyeblikk nederst i artikkelen.

Nytt konsept med «Thorsen Games»

I år utvikler man konseptet fra å være Aksjon Thorsen til å bli «Thorsen Games». Thorsen blir selvsagt deltager, og lekene blir gjennomført onsdag 18.september.

Det skal konkurreres i 5-kamp på Atlanten stadion med øvelsene, lengde, høyde, kulestøt, 100 meter hekk og 800 meter. Deltagerne blir delt inn i to klasser med henholdsvis herre – og dameklasse.

Etter endt konkurranse vil alle deltagerne få tilgang i Atlanterhavsbadet før turen går til hyggelig samling i Slatlem Corner for vorspiel.

Utpå kvelden kommer KBK-bussen for å hente deltagerne på stadion hvor turen går til Bryggekanten Brasseriets andre etasje for en tre-retters matopplevelse.

Med andre ord en fantastisk dag med variert innhold og ikke minst relasjonsbyggende aktiviteter.

5-kampen vil selvsagt få live-dekning i alle kanaler, det blir speakertjeneste, kiosksalg, gratis for publikum og en ramme som et Diamond-league stevne verdig.

Samtlige av klubbens samarbeidspartnere utfordres herved til å rekruttere minst en deltager i hver klasse.

Påmelding gjøres til [email protected]

Invitasjon THORSEN GAMES.jpg