KBK-legender ble hedret før kamp

Dan Peter Ulvestad og Andreas Eines Hopmark har nådd store milepæler i Kristiansund Ballklubb i sommer.

Rett før avspark i kampen mellom KBK og Haugesund på søndag ble to av våre spillere hedret med blomster på banen.

Både Dan Peter Ulvestad og Andreas Eines Hopmark nådde viktige milepæler i sommer, og det ble markert da KBK endelig var tilbake på Nordmøre stadion foran nesten 4000 tilskuere.

Ulvestad spilte sin kamp nr. 300 for KBK borte mot Tromsø 28. juli. Kapteinen er den tredje spilleren i KBK-historien som når det antallet.

Foran ham på listen er det to spillere: Andreas Hopmark og Liridon Kalludra. Før denne sesongen startet var det Kalludra som hadde flest kamper for KBK, men 8. juli tok Hopmark ny klubbrekord med sin 340. kamp!

Den rekorden blir svært vanskelig å slå. Siden han kom inn som innbytter mot Haugesund på søndag, har Hopmark nå 344 kamper, og antallet blir bare villere og villere for hver kamp som går.

Vi gratulerer Dan Peter og Andreas med store milepæler og takker for alle de store øyeblikkene de har gitt oss så langt!

KBK Adelskalender: Her er listen over alle som har kamper for Kristiansund Ballklubb (sist oppdatert etter 2023-sesongen).