KBK med sterk borteseier

Kristiansund Ballklubb har tatt seks av seks poeng mot Sarpsborg 08 denne sesongen!

Det sto 0-0 til pause på Sarpsborg stadion, men vi var effektive i andre omgang og sikret 2-0-seier borte mot Sarpsborg 08 søndag kveld.

David Tufekcic og Ruben Alte sto for hver sin flotte scoring.

Det ble mye å juble for på Sarpsborg stadion søndag kveld. Foto: NTB

Wilfred George Igor og Alioune Ndour kom inn i KBKs startoppstilling, og for Ndour var det debuten i KBK-trøya etter låneovergangen fra Zulte Waregem.

KBK stilte med dette laget: Lansing, Sjåtil, Ulvestad, Olsen, Rakneberg, Segberg, George, Alte, Sivertsen, Lien og Ndour.

Det var en jevn start på kampen, før hjemmelaget tok styringen på kampen i første omgang. Som ventet var det Sarpsborgs venstreside med Sondre Ørjasæter som skapte sjansene.

For Kristiansund hadde George, Sivertsen og Ndour skuddforsøk fra langt hold. KBK hadde også noen overgangsmuligheter som bare nesten ble farlig.

Sarpsborg kom til mange innlegg, men keeper Michael Lansing og stopperparet Dan Peter Ulvestad og Marius Olsen hadde bra kontroll inne i feltet. Foto: NTB

Omgangens største sjanse kom etter 40 minutter, da et skudd fra Pawel Chrupalla gikk inn i Marius Olsen og rett over KBK-målet. Ut fra kvaliteten på sjansene var det ingen lag som gjorde seg fortjent til å score, og det sto 0-0 til pause.

Sarpsborg fortsatte å styre spiller i starten av andre omgang, men KBK hadde kontroll i egen boks. Ruben Alte siktet på lengste kryss etter 57 minutter, men skuddet snek seg rett over mål.

KBK kom mer inn i kampen, og Jesper Strand Isaksen og David Tufekcic ble byttet inn for George og Sivertsen. Det ga umiddelbart resultat!

Klokka gikk mot 61 minutter da KBK spilte seg ut press på egen halvdel, og Isaksen slo en lang ball mot venstrekanten. Alte tok med seg ballen og skjøt i tverrliggeren. Isaksen plukket opp ballen, og spilte videre til Tufekcic. Bergenseren skrudde ballen i lengste hjørne og 1-0 til KBK!

David Tufekcic jubler for 1-0-scoringen. Foto: NTB

KBK fikk en ny god sjanse rett etterpå, men Kristian Lien fikk ikke avsluttet skikkelig. Deretter var det Sarpsborg som begynte å presse på for utligning. Hjemmelaget kom til mange innlegg, men KBK-forsvaret stanget unna gang på gang.

Overgangene måtte komme, og etter 80 minutter doblet KBK ledelsen. Sarpsborgs midtstopper Franklin Tebo feilberegnet en lang ball, og Alte kom alene mot keeper. Trønderen chippet lekkert inn 2-0!

Sarpsborg 08 klarte ikke å skape farligheter på slutten, og dermed endte det med 2-0-seier til KBK. Det betyr at vi har tatt 6 av 6 poeng mot Østfold-laget denne sesongen!

Neste kamp er allerede på onsdag, når KBK tar imot Molde på Nordmøre stadion.

Håkon Sjåtil fikk bryne seg på Sarpsborgs sterke venstreside, men bidro til å holde nullen. Foto: NTB