Ndour på lån til KBK

Alioune «Badou» Ndour returnerer til norsk fotball.

Kristiansund ballklubb har kommet til enighet med den belgiske klubben Zulte Waregem om en låneovergang for Alioune «Badou» Ndour (26).

Angrepsspilleren skal spille for KBK resten av 2024-sesongen.

Overgangen avhenger av at Ndour får godkjent arbeids- og oppholdstillatelse.

– Han har bra fart, trøkk i bakrom og kan være et angrep alene innimellom. Han blir en slags erstatning for Pape Guèye, da han har en del av de samme ferdighetene. Med Alioune så får vi mange komplementære ferdigheter i troppen foran en tøff høstsesong, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i Kristiansund Ballklubb.

Ndour kan spille i alle posisjonene i fronttrioen, og det er nå bra konkurranse om plassene foran i Amund Skiris 4-3-3-system.

Alioune Ndour i duell med Andreas Hopmark i 2022-sesongen. Alle foto: NTB

«Badou» kommer opprinnelig fra Dakar i Senegal, og kom til Norge og Florø Fotball før 2017-sesongen. Der hadde han fin utvikling og ble hentet av Sogndal våren 2019. Der ble det ble 43 kamper og 14 mål i serie og cup.

I forkant av 2021-sesongen tok han steget til Eliteserien og FK Haugesund. Etter 16 eliteseriemål og sju målgivende ble Ndour solgt til SV Zulte Waregem i september 2022, for det som var ny overgangsrekord for FK Haugesund.

Vi ønsker Alioune velkommen til Kristiansund Ballklubb!

Nå er det pause i Eliteserien på grunn av landskamper, før KBK skal spille tre kamper på åtte dager fra 15. til 22. september (Sarpsborg 08 borte, Molde og Odd hjemme).