Sebastian er årets KBK-supporter!

Sebastian Mittet Kvernen gikk helt til topps i kåringen.

Det kom inn mange gode forslag til hvem som fortjente å bli kåret til Årets supporter, og tre finalister fikk komme ut på banen i pausen av eliteseriekampen mellom KBK og Haugesund på søndag.

Det ble en våt fornøyelse, siden mediesjef Henning Betten feilvurderte avstanden til vanningsanlegget, men de tre finalistene fikk sin velfortjente hyllest av hjemmepublikummet på Nordmøre stadion.

Sebastian Mittet Kvernen gikk helt til topps i kåringen. Han har utmerket seg som en inkluderende KBK-supporter som gjør mye for at folk skal komme på kamp. Dette gjør han blant annet gjennom Instagram-kontoen Laget for Lidenskap, der han omtrent daglig legger ut bilder og videoer som handler om KBK, KBK 2 og KBK Kvinner, samt viser fram stemningen på stadion. Han er alltid på KBKs hjemmekamper, og er også til stede på flere bortekamper gjennom sesongen.

Sebastian Mittet Kvernen vant kåringen av Årets Supporter. Foto: Terje Stamnes

Tidens Krav tok en prat med Sebastian rett etter kåringen, og du kan lese saken på tk.no her (krever abonnement).

De to andre finalistene var Wenche Lie og Alfred Sæther Husby. Det kom inn mange gode forslag til kandidater, og de tre finalistene er flotte representanter for alle KBK-supportere. Det var vanskelig å trekke fram bare tre personer blant de mange som støtter klubben i medvind og motvind.

Alle de tre finalistene fikk et sesongkort for 2025-sesongen som premie, og vinneren fikk i tillegg et gavekort på 2.000 kroner i KBK Stadionbutikk.

Les mer om finalistene og se videoer her!

Finalistene: Sebastian Mittet Kvernen (fra venstre), Wenche Lie og Alfred Sæther Husby. Foto: Terje Stamnes