Tap i lokaloppgjøret

Bortelaget var effektive og ledet med to mål etter en jevnspilt førsteomgang. Etter pause ble ledelsen raskt doblet, og KBK tapte klart i lokaloppgjøret.

Det endte 0-4 på Nordmøre stadion onsdag kveld.

Fra forrige kamp mot Sarpsborg 08 på søndag gjorde Amund Skiri to endringer i startoppstillingen. Jesper Strand Isaksen og David Tufekcic, som spilte godt da de ble byttet inn sist, var inne i førsteelleveren på bekostning av Wilfred George og Oskar Siira Sivertsen.

KBK startet dermed med denne elleveren: Lansing, Sjåtil, Ulvestad, Olsen, Rakneberg, Segberg, Isaksen, Alte, Tufekcic, Lien og Ndour.

Molde startet med to kjempesjanser etter fem minutter. Eirik Haugan fikk heade helt alene fra to meter, men Michael Lansing reddet. Men rett etterpå satt 1-0 for bortelaget. Ballen trillet Moldes vei etter rot i feltet, og Magnus Wolff Eikrem kunne enkelt sette ballen i mål. Etter en VAR-sjekk ble målet godkjent.

I en jevnspilt førsteomgang var bortelaget effektive. Foto: NTB

Tre minutter senere fikk KBK første avslutning på mål, da Kristian Lien skjøt på halv volley fra skrått hold. Etter 14 minutter driblet Alioune Ndour seg fram på venstrekanten og fikk avsluttet, men MFK-keeper Albert Posidala reddet.

KBK hadde en fin periode, og bare fire minutter senere var det Jesper Strand Isaksens tur til å avslutte. Etter pasning fra Ndour fikk han en nesten lik sjanse som han scoret på mot Haugesund i forrige hjemmekamp, men denne gangen gikk skuddet utenfor.

Men det var Molde som scoret sitt andre etter 22 minutter. Ballen ble chippet inn i feltet, og Haugan fikk tuppe ballen ned i hjørnet.

Tre minutter senere var KBK farlig frampå igjen, og fikk en dobbeltsjanse ved Kristian Lien og Ruben Alte. Dessverre var vi ikke like effektive som bortelaget var på sine muligheter.

Erlend Segberg i duell med Moldes Ola Brynhildsen. Foto: NTB

Kristian Eriksen satte ballen i mål for Molde igjen, men scoringen ble annullert siden det skulle ha vært dømt innkast til KBK. Eikrem hadde et godt skudd på volley rett før hvilen, men lagene gikk til pause på 0-2.

Tre minutter var spilt av andreomgangen da Molde scoret sitt tredje. Et lavt innlegg fra høyre ble enkelt satt i mål av Ola Brynhildsen.

Ti minutter ut i omgangen gjorde KBK fire bytter samtidig. Igor Jelicic, Wilfred George, Andreas Hopmark og Christoffer Aasbak kom inn for Tufekcic, Rakneberg, Ulvestad og Alte. Dermed gikk vi over til en 3-5-2-formasjon.

Timen var spilt da Molde satte inn 0-4. KBK mistet ballen på 20 meter, og bortelaget småspilte inne i feltet før Kristian Eriksen enkelt kunne trille ballen i mål.

Scoringen gjorde at all spenning var ute av kampen, og utover i andreomgangen klarte ikke KBK å skape muligheter som i de første 45 minuttene. Molde hadde ballen mest og kontrollerte resultatet ut kampen.

For KBK hadde Kristian Lien et par muligheter, mens Molde hadde et stangskudd etter 86 minutter.

Neste KBK-kamp er allerede på søndag, når vi tar imot Odd på hjemmebane. Avspark er kl. 17.