Ett KBK-poeng mot Godset

Det var spenning helt til siste sekund, men KBK måtte nøye seg med ett poeng i kampen mot Strømsgodset.

En annullert scoring rett før slutt var det nærmeste KBK kom måljubel i kveld, og det endte 0-0 i en kamp som hadde masse nerve.

KBK spilte denne gangen i de rosa draktene til KBK Kvinner, for å markere støtte til Rosa sløyfe-aksjonen. I tillegg var det voksne maskoter som fikk gå inn på banen før kamp, der de fleste er fra Brystkreftforeningen.

KBK stilte med samme startellever som i forrige kamp mot Sandefjord. Det vil si dette laget: Lansing, Sjåtil, Olsen, Ulvestad, Rakneberg, Segberg, Strand Isaksen, Alte, Sivertsen, Ndour og Lien.

22 kvinner, der flertallet er fra Brystkreftforeningen, fikk gå inn på banen som maskoter før avspark. Foto: NTB

Allerede etter halvannet minutt kom kampens første store sjanse. Jesper Strand Isaksen slo inn fra venstre, ballen ble headet opp i lufta og Ruben Alte dro til på volley. Dessverre gikk skuddet på utsiden av nettveggen.

KBK skapte flere halvsjanser og hadde litt mer initiativ enn bortelaget den første halvdelen av omgangen. Strømsgodset kom deretter til sine to første avslutninger da det var spilt rundt 25 minutter, men begge bommet på målet.

Etterpå tok KBK over igjen, og det var Alioune Ndour som var nærmest med et skudd rett utenfor like før pause. Det sto 0-0 til hvilen.

Godset-keeper Per Kristian Bråtveit slo unna til corner i denne duellen med Erlend Segberg. Foto: Terje Stamnes

Strømsgodset kom best i gang i andre omgang, og fikk en stor sjanse etter fem minutter. Gustav Valsvik fikk headet på mål fra kort hold etter en corner, men Michael Lansing reddet ut til nytt hjørnespark. KBK-keeperen vartet opp med en ny redning noen minutter senere, før KBK overtok mer av ballen igjen.

Det ble en omgang som bølget fram og tilbake. Skuddforsøkene fra begge lag ble blokkert og ryddet unna av forsvarsspillerne.

For KBK hadde Kristian Lien en god sjanse da han kastet seg fram på et lavt innlegg fra venstrekanten. Godset smalt ballen i tverrliggeren på et frispark etter 84 minutter.

Dramatikken varte helt til siste slutt. I det 87. minutt satte Kristian Lien ballen i mål, men scoringen ble korrekt annullert for offside på midtspissen.

Lien fikk enda en mulighet da klokka passerte 90 minutter, men skuddet gikk utenfor. Det endte 0-0 på Nordmøre stadion.

Jesper Strand Isaksen avslutter med hodet etter en corner. Foto: Terje Stamnes