Her er finalistene i årets supporter

Det har kommet inn mange gode kandidater til kåringen av Årets KBK-supporter. Se video av de tre finalistene her!

I pausen av eliteseriekampen mellom KBK og Haugesund søndag, skal vi kåre Årets Supporter!

KJØP BILLETTER TIL KBK–HAUGESUND HER!

Det kom mange gode forslag til hvem som fortjener den utmerkelsen, og nå er det plukket ut tre finalister. Disse tre får komme ut på kunstgresset på Nordmøre stadion, og der kåres vinneren av Årets supporter.

Finalistene vinner et sesongkort for 2025, mens vinneren i tillegg får et gavekort i KBK Stadionbutikk verdt 2.000 kroner.

Under kan du se video med de tre finalistene.

Wenche Lie

– KBK betyr nesten alt, det er en stor familie. Jeg står fremst på tribunen og roper og gauler, sier Wenche Lie.

Hun begynte å gå fast på kamper i KBKs første sesong i Eliteserien i 2017. Da satt hun på langsiden, men forsto raskt at hun hørte til hjemme hos Uglan.

– Jeg kunne ikke sitte med hendene i fanget. Sesongen etter sto jeg med Uglan, og siden har jeg vært der. Jeg stortrives!

Alfred Sæther Husby

– Jeg har heiet på KBK så lenge jeg kan huske. Jeg er på alle hjemmekamper og mange bortekamper, sier Alfred Sæther Husby.

13-åringen er en av de trofaste og ivrigste supporterne vi har. Han snakker om KBK hele døgnet, og nå håper han at konfirmasjonsdagen ikke blir samme dag som KBK spiller kamp.

Sebastian Mittet Kvernen

– KBK betyr lidenskap og fellesskap. KBK gir så mye glede og stolthet over å være kristiansunder, sier Sebastian Mittet Kvernen.

For seks år siden kom han på ideen om å lage en egen fan-side på Instagram som heter «Laget for lidenskap». Her skaper han engasjement for hele klubben, inkludert KBK 2 og KBK Kvinner.

– Tanken min var å øke interessen rundt KBK. Jeg gleder meg til hver eneste kamp, og det blir en fantastisk dag på søndag, sier han.