Jarl selges til Vålerenga

Kristiansund Ballklubb har kommet til enighet med Vålerenga Fotball om en overgang for Sebastian Jarl (24).

Sebastian kom gratis til KBK før 2022-sesongen og har spilt 65 kamper og scoret ett mål for klubben. Nå drar han videre til Vålerenga i OBOS-ligaen.

– Da han kom til KBK hadde Sebastian et potensial han ikke hadde fått ut ennå, og han har hatt en veldig god utvikling i Kristiansund, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i KBK.

Den sterke stopperen og midtbanespilleren hadde et halvt år igjen av kontrakten, og overgangen sikrer at KBK får en god overgangssum for en spiller som kunne dratt gratis ved nyttår. Samtidig får Sebastian muligheten til å spille for sin favorittklubb.

– Både klubben og supporterne har blitt veldig glade i Sebastian, og det blir et tungt fravær. Samtidig er det slik fotballen er. Det er viktig å få noe igjen for spillere når kontrakten går ut, og drømmen hans er å spille for Vålerenga. Vi har fått til en god løsning for alle parter, sier Hoseth.

KBKs sportslige leder minner om at klubben solgte to viktige spillere til eliteserieklubber på denne tiden i fjor, da Sander Kartum og Moses Mawa forlot Nordmøre. Likevel endte 2023-sesongen svært godt for KBK, som slo nettopp Vålerenga og rykket opp.

– Når én dør lukkes, så åpnes en annen. Det gir muligheter til andre, og det handler om hvor flinke vi er i rekruttering av nye spillere og utvikling av våre egne, sier Hoseth.

Kristiansund Ballklubb ønsker Sebastian Jarl lykke til videre i karrieren!

jarl3.jpg
Sebastian Jarl scoret i hjemmekampen mot Brann tidligere denne sesongen. Foto: Terje Stamnes