KBK–Molde flyttes til september

Vi får spille lokaloppgjøret på egen hjemmebane!

Skader på Nordmøre stadion tidligere i sommer har gjort at Kristiansund Ballklubb har spilt to hjemmekamper på lånt arena på Aker Stadion i Molde. Samtidig ble én eliteseriekamp, KBK–Sandefjord, utsatt til høsten.

Nå har Norges Fotballforbund (NFF) avgjort at også KBK–Molde blir utsatt. Lokaloppgjøret skulle etter planen spilles søndag 18. august, men da er Nordmøre stadion fortsatt ikke klar.

Nytt tidspunkt for KBK–Molde er onsdag 18. september kl. 18.00. Da spiller vi på egen hjemmebane på Nordmøre stadion.

Konkurransedirektør Nils Fisketjønn i NFF sier følgende om utsettelsen:

– Skadene på Nordmøre stadion har skapt uheldige konsekvenser for Kristiansund BK, og dette påvirker beklageligvis også Molde FK og klubbens inngang til UEFA-turneringene. Spilleplanutvalget har vurdert ulike alternative arenaer i området, men har ikke funnet noen som er ledig og samtidig tilfredsstiller de krav som stilles til et stadion i Eliteserien. Utvalget har derfor landet på at den beste løsningen er at Kristiansund–Molde utsettes og spilles onsdag 18. september kl. 18:00 på Nordmøre stadion.

Det betyr at neste tellende kamp for KBK i Eliteserien blir  bortekampen mot Sandefjord 25. august.

Det har pågått arbeid på Nordmøre stadion i hele sommer. Underveis i det planlagte skiftet av kunstgress ble stadion påført store skader i vinden 20. juni. Etter at banen ble ryddet startet arbeidet med installasjon av anlegg for vannbåren varme. Når dette er fullført legges det nytt kunstgress.

Første kamp på Nordmøre stadion blir KBK–Haugesund søndag 1. september.