Politiet til topps i aktivitetscupen

På en varm septemberdag ble det tøff kamp om pokalen i turneringen som støtter Gatelagets aktiviteter. Her kan du se bilder fra lørdagens aktivitetscup!

Seks lag deltok da KBK Aktivitetscup ble arrangert på Nordmøre stadion på lørdag. Dette er en årlig turnering hvor KBKs Gatelag møter lag sammensatt av lokale bedrifter og organisasjoner.

Se bilder fra Aktivitetscupen nederst i saken!

Været spilte på lag, med flott solskinn hele dagen, og kanskje ble det til og med litt for varmt for enkelte. Denne dagen ble det satt ny septemberrekord for Kristiansund med 24,8 varmegrader!

For tredje år på rad var det Politiet som kunne løfte pokalen, etter jevn konkurranse med Kristiansund kommune.

DSC_0428 kopi.jpg
Politiet vant KBK Aktivitetscup 2023.

Ellers deltok selvsagt Gatelaget, sammen med Uglan, KBK Admin (ansatte i KBK) og Godt & Blandet – laget som besto av spillere fra ulike bedrifter.

I den innledende runden spilte alle lag mot hverandre, og de to best plasserte lagene møttes i finalen. Både Politiet og Kristiansund kommune gikk ubeseiret gjennom gruppespillet med 13 poeng hver på fem kamper. Begge lag vant fire kamper og spilte uavgjort mot hverandre.

Også i finalen var det tett mellom turneringens to beste lag. Politiet skaffet seg en 2-0-ledelse, men Kristiansund kommune kom tilbake og utlignet til 2-2 noen minutter før slutt. Men Politiet klarte å avgjøre kampen til sin fordel og satte inn to mål til før dommer Tor Sunde blåste av kampen. Etter 4-2 i finalen kunne Politiet juble for en fortjent turneringsseier!

Til slutt møttes alle deltakerne til felles pizzabuffet i Talgø Mathall.

DSC_0353 kopi.jpg
Turneringen ble spilt som 6-erfotball med keeper pluss fem utespillere på hvert lag.

Bedrifter og kommunen som stilte med spillere betalte en deltakeravgift som benyttes til å lage aktiviteter for Gatelaget gjennom året. KBK takker SR Group, Varde, GC Rieber Vivomega og Kristiansund kommune for økonomisk støtte til Aktivitetscupen og Gatelaget i år!

Vi takker også Premiehuset ved Anne Sidsel Grødahl og hennes datter Ane, som leverte pokalen i gave til Aktivitetscupen!

Det var ekstra hyggelig med god støtte til lagene fra tribunen. Takk til publikum som møtte opp på Nordmøre stadion!

DSC_0068 kopi.jpg
Uglans Kjartan Hendseth i aksjon mot Kristiansund kommune.
DSC_0488 kopi.jpg
Godt & Blandet besto av spillere fra lokale bedrifter. Her var Varde, SR Group og GC Rieber Vivomega gode støttespillere!
DSC_0009.JPG
Politiet tar ledelsen i finalen mot Kristiansund kommune.,
DSC_0031 kopi.jpg
Konsentrert Uglan-keeper.
DSC_0033 kopi.jpg
Kristiansund kommune mot Uglan.
DSC_0053 kopi.jpg
Kristiansund kommune mot Uglan.
DSC_0087 kopi.jpg
Politiet mot KBK Admin.
DSC_0112 kopi.jpg
KBK Admins Karoline Almvik scorer mot Politiet.
DSC_0157 kopi.jpg
Politi-jubel etter scoring.
DSC_0168 kopi.jpg
Politiet mot Gatelaget.
DSC_0197 kopi.jpg
Gatelaget stilte med en stor tropp i Aktivitetscupen.
DSC_0203 kopi.jpg
Godt & Blandet mot Kristiansund kommune.,
DSC_0243 kopi.jpg
Godt & Blandet mot Kristiansund kommune.
DSC_0236 kopi.jpg
Kristiansund kommune gjorde en god turnering og tok andreplassen.
DSC_0277 kopi.jpg
Et hardt frispark går rett over mål i kampen mellom Godt & Blandet og Kristiansund kommune.
DSC_0288 kopi.jpg
Det ble noen tøffe dueller underveis. Her er Godt & Blandets keeper ute og takler i kampen mot Kristiansund kommune.
DSC_0315 kopi.jpg
Gatelaget mot Politiet.
DSC_0377 kopi.jpg
Gatelaget mot Godt & Blandet.
DSC_0369 kopi.jpg
Edvard Warvik og Jimmi Christian Hansen applauderer medspillerne på Gatelaget.
DSC_0397 kopi.jpg
Gatelaget mot Godt & Blandet.
DSC_0491 kopi.jpg
Kristiansund kommune gjorde en god innsats.
DSC_0475 kopi.jpg
Godt & Blandet mot KBK Admin.
DSC_0435 kopi.jpg
Uglan er vant til å yte 100 prosent på tribunene på Nordmøre stadion, og lørdag var det stor innsats nede på kunstgresset.
DSC_0442 kopi.jpg
Takk til dommerne som holdt kontrollen på de to banene gjennom hele lørdagen!
DSC_0462 kopi.jpg
Roar Hannasvik med ballen for Godt & Blandet.
DSC_0457 kopi.jpg
Godt & Blandet mot KBK Admin.