Skal bruke KBK Kvinner-draktene i Eliteserien

KBK skal spille eliteseriekampen mot Strømsgodset i de rosa draktene til KBK Kvinner. Etter kampen auksjoneres draktene bort til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen.

Bildet: Michael Lansing, Eline Warvik Bugge, Filippa Bunes og Erlend Segberg skal nå spille i samme drakt. Foto: Maiken Ohr

Kristiansund Ballklubb støtter Rosa sløyfe-aksjonen, og søndag 20. oktober vil klubben markere dette med at eliteserielaget spiller i rosa drakter i kampen mot Strømsgodset.

Draktene blir deretter lagt ut til auksjon, og overskuddet gis til Rosa sløyfe-aksjonen.

KBK-spillerne skal bruke den samme drakta som KBK Kvinner benytter denne sesongen, tilpasset med herrelagets draktsponsorer og eliteserietrykk.

Det har nok aldri vært så mye oppmerksomhet rundt en draktlansering for et kvinnelag i 3. divisjon som det ble da KBK Kvinner presenterte 2024-trøya i april i år. Puma-drakta var svært populær i KBK-shopen og ble utsolgt på kort tid. Kristiansund Ballklubb er stolte av å få vise fram denne drakta i Eliteserien og gi oppmerksomhet til et svært viktig tema.

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år, og i Norge er det Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som står bak aksjonen. Inntektene fra aksjonen går til forskning på brystkreft, slik at flere kan overleve og at flere får best mulig livskvalitet etter brystkreftbehandling.

Draktauksjonen legges ut på kristiansundbk.no etter kampen 20. oktober. Dette er virkelig en drakt som kan rammes inn og henges opp på veggen! Vi håper mange ser verdien av å sikre seg den historiske og kampbrukte drakta, samtidig som man støtter Rosa sløyfe-aksjonen!

Herredrakta er oppdatert med eliteserielagets draktsponsorer, men ellers er dette akkurat den samme drakta som KBK Kvinner bruker i 3. divisjon. Foto: Maiken Ohr

KBK–Strømsgodset spilles søndag 20. oktober kl. 17. Kjøp billetter til kampen her!