Superlørdag med KBK og Smølabonan

Nordmøringene kan oppleve folkeliv, idrett og kultur gjennom en innholdsrik lørdag!

KJØP BILLETTER TIL KBK–SANDEFJORD HER!

Se video: Egil Holberg og Einar Wikan gleder seg til «superlørdag» med Smølabonan i byen og viktig KBK-kamp på Nordmøre stadion.

Du finner tidsplan for «superlørdagen» nederst i denne saken!

– For et nordmørshjerte som mitt er det så kjekt å ha et samarbeid på tvers av musikk og idrett. KBK er nordmørslaget enten du er fra Smøla, Sunndal eller Averøy. Har du ikke tenkt å ta turen til Kristiansund i helga, må du forandre på det nå. For det er her det skjer i helga, sier Egil Holberg.

Sammen med Einar Wikan er han i full gang med å gjøre klart til Smølabonan, som kommer til Kristiansund med marked og konserter fredag og lørdag denne uka.

Det spilles en viktig kamp på Nordmøre stadion i helga. For å markere Smølabonans 20. tur til byen koster det bare 20 kroner per billett til KBK–Sandefjord lørdag kl. 15.

På «superlørdagen» i Kristiansund kan man kombinere en tur på markedet i byen med eliteseriefotball på Nordmøre stadion og konsert i Braatthallen.

– Det er bare å sjekke tabellen for å se hvor viktig kampen mellom KBK og Sandefjord blir. Her vil vi ha full stadion som kan støtte KBK til hjemmeseier, sier Henning Betten, mediesjef i Kristiansund Ballklubb.

KJØP BILLETTER TIL KBK–SANDEFJORD HER!

KBK er selvfølgelig på plass med salgsvogn på Smølabonan, der det til sammen blir 200 meter med telt og boder.

– Vi har åpent fra fredag og har med oss masse selgere fra hele Nordmøre, forteller Einar Wikan, som lover både lokalmat og andre varer på markedet ved Kulturfabrikken.

Etter KBK–Sandefjord kan man dra til Braatthallen for å få med seg Smøla Janitsjars konsert «Goes to Britain», eller man kan bli igjen på Nordmøre stadion og se KBK 2 møte Fu/Vo i Norsk Tipping-ligaen. Uansett hva man velger, er det mange grunner til å ta turen til Kristiansund når høstferien starter i helga.

– Vi ønsker å bidra til at hele Nordmøre kommer til Kristiansund og bruker sentrum når det er Smølabonan i byen, og i god tid før kampstart skal alle veier føre til Nordmøre stadion, sier Kjetil Thorsen, daglig leder i Kristiansund Ballklubb.

Slik er lørdagen:

• Smølabonan har marked ved Kulturfabrikken kl. 10–15
  • Kåring av Årets smølabone kl. 12
  • Fanzone for barn og unge på Nordmøre stadion fra kl. 13
  • Slatlem Corner, Talgø Mathall og Møre Drift VIP på Nordmøre stadion kl. 13–15
  • Avspark KBK–Sandefjord på Nordmøre stadion kl. 15
  • Slatlem Corner holder åpent etter kampslutt
  • Smøla Janitsjar og Tor Endresen – «Goes to Britain»-konsert i Braatthallen kl. 18
  • Avspark KBK 2–Fu/Vo på Nordmøre stadion kl. 18