Tap mot Viking på Vestlandet

Vi spilte oss til uavgjort i 1. omgangen der tverrliggerne hadde en sentral rolle. Men hjemmelaget trøkket til med mål sekunder etter pause og deretter dobling til 2-0.

Vi stiller med samme gode mannskap mot Viking som i mandagens oppgjør. Men det er et gledelig gjensyn å se Marius Olsen være klar tilbake på innbytterbenken for KBK.

KBK er påskrudd fra første stund, men det er også hjemmelaget og kampen bølger med gode muligheter i begge boksene innen de første minuttene av kampen.

Det første kvarteret er det rolig spill SR-Bank Arena.

Ved halvspilt omgang har Viking med flere gode sjantser, Lansing redder et hardt skudd fra 25 meter. Viking har mye av spillet, men KBK forsvarer seg greit og Lansing har kontroll.

Tverrliggere i hovedrollen

Ved 30 minutter er det overgang til Viking som legger foran mål, Håkon Sjåtil avklarer til corner, denne ender med nok et hardt skudd fra 25 meter som våre suverene keeper Lansing redder og holder ballen med full strekk.

Deretter presser KBK Viking lavere, godt forsøk med et offensivt løp, men ballen ender over mållinja.

I 37. minutt er det en kjempesjanse til Viking går rett i stolpen og ut. Noen minutter deretter et godt angrep av KBK der Pape Gueye får ballen og lobber over keeper, men ballen spretter i tverrligger og ut. Den hadde vært lekker!

43. minutt: Nok et nydelig KBK-angrep og et frekt skudd fra Ruben Alte, men det treffer dessverre vår egen Mikaelsson.

Rett før pause kommer nok et sylfrekt KBK- forsøk! Denne gangen fra Mikkel Rakneberg hvor ballen går i en stor bue over keeper og rett i tverrliggeren. Tverrliggerne ser ut fil å få sentrale roller i denne omgangen.

Tøff start av 2. omgang

Viking overrasker KBK med langskudd fra 20 meter ved Sander Svendsen og Lansing har ikke sjans. 1-0 til Viking. Her var ikke KBK påkobla fra start, rett og slett.

Vi presses av Viking, vi stresses til feilpasninger de første minuttene etter målet. Nå gjelder det ikke å bli preget av sjokkstarten av omgangen.

Bruseth felles på linja av Vikings banehalvdel, frispark av Oskar Sivertsen og Jesper Isaksen prøver å styre den inn i mål, men lykkes ikke

53. minutt: Supersjangse til Viking, men nok en superredning av Lansing som slår ut til en corner som klareres.

Viking fortsetter presset, KBK jobber fram corner som dessverre ikke ender i sjanse. Forsøk av Alte som faller i feltet, men ingen straffe ifølge dommeren.

Tufekcic og Olsen byttes inn

63. minutt, spillerbytte KBK: Hilmir Mikaelsen og Christoffer Aasbak går av, inn kommer David Tufekcic og Marius Olsen. Herlig gjensyn!

Ruben Alte felles hardt av Vikings Bell på midtbanen, men frisparket ender feilpasning og nytt angrep som ender med ny scoring for hjemmelaget ved Sander Svendsen i det 67. minutt.

Vi kommer til mulighet ved David Tufekcic, men tas av keeper. Godt samspill ender med corner til KBK, tas av Oskar Sivertsen, ballen bokses til ny corner som plukkes av keeper.

Ruben Alte fyrer av fra 16-meteren etter et fin ball fra Oskar Sivertsen, men ballen går like over nål. Like etterpå jobber vi fram corner som igjen ender med frispark etter en hard takling av Håkon Sjåtil mellom 16-meter og hjørneflagget. Frisparket av Alte blokkeres.

86. minutt, Spillerbytter KBK: Håkon Sjåtil  og Ruben Alte ut, Wilfred George og Lander Næss Alfheim kommer inn.

Frispark til Viking på vår halvdel, de presser og får en supermulighet som skytes over linja. Vi har noen friske tendenser ved George, men vi har dessverre også en del ballmist i våre forsøk nå og kampen ender med tap i Stavanger.

Neste kamp for KBK blir om to uker, borte mot Tromsø søndag 28. august. Det ser vi fram til!